Natur-Pharm.pl

Kości i stawy

Układ kostny człowieka, w którego skład wchodzą kości i stawy stanowi niezbędny do poruszania się element organizmu człowieka. Bez niego nie moglibyśmy chodzić na spacery, uprawiać sportów czy wyprowadzać psa. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiednio o niego zadbać. W tym celu należy podjąć kilka uzupełniających się kroków, a wśród nich znajduje się suplementacja odpowiednich preparatów wspomagających kości i stawy.

Odpowiednia dieta kluczem do zdrowych kości i stawów

Często ludzie, żyjąc w ciągłym biegu nie zwracają odpowiedniej uwagi na to, co jedzą. Tymczasem jest to niezwykle istotny czynnik dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. W przypadku kości i stawów szczególną uwagę należy zwrócić na suplementację wapnia, który jest podstawowym składnikiem odżywczym kości. Znajduje się on głównie w nabiale – mleku, jogurtach, serach lub twarogach. Co jednak z weganami, którzy nie jedzą nabiału? Osoby będące na diecie wegańskiej mogą wybierać np. jogurty owsiane lub na bazie mleka kokosowego, które posiadają dodatek wapnia. Inną ważną dla prawidłowego funkcjonowania kości i stawów substancją są kwasy omega-3, które usprawniają ruchomość stawów oraz zmniejszają stany zapalne. Ten rodzaj nienasyconych kwasów tłuszczowych znaleźć można w rybach (zwłaszcza tłustych, takich jak makrela, śledź czy łosoś). Po raz kolejny jednak pojawia się problem z osobami praktykującymi dietę wegańską. Weganie mogą spożywać kwasy omega-3 w formie kwasu alfa-linolenowego (ALA), który odnaleźć można w takich produktach jak orzechy włoskie, nasiona lnu, chia czy olej rzepakowy. Warto również zwrócić uwagę na jedzenie warzyw i owoców, zwłaszcza tych, które zawierają dużą ilość witaminy C. Witamina ta jest niezwykle istotna w procesie syntezy kolagenu, czyli głównego budulca kości i stawów.

 

Naturalne suplementy na mocne kości

Jeśli chcemy odpowiednio zadbać o zdrowie kości i stawów, dobrym rozwiązaniem są suplementy diety oparte na naturalnych składnikach. Wśród nich wyróżnić można Artrovix zawierający ekstrakty z żywicy kadzidłowca indyjskiego, korzenia hakorośli rozesłanej, korzenia tarczycy bajkalskiej oraz witaminę D. Kwasy bosweliowe, które odnaleźć można w żywicy kadzidłowca indyjskiego wspomagają wytwarzanie kolagenu, dzięki czemu kości i stawy zostają wzmocnione. Ponadto kwasy te ograniczają aktywność enzymów powodujących rozwój stanu zapalnego, dzięki czemu kości i stawy mogą cieszyć się dobrym zdrowiem. Natomiast witamina D jest pomocna we wchłanianiu wapnia, fosforu i utrzymywaniu kości w dobrej kondycji. Innym ciekawym suplementem diety jest Collagen Peptides – hydrolizowane peptydy kolagenu. Ilość kolagenu, czyli najważniejszego budulca kości maleje wraz z wiekiem. Oprócz wieku wpływają na to również inne czynniki, takie jak stres, zaburzenia hormonalne czy styl życia. Niestety zawartość oraz przyswajalność kolagenu w pożywieniu nie jest zbyt duża, dlatego warto pomyśleć o jego dodatkowej suplementacji. Dobrym rozwiązaniem jest w takiej sytuacji Collagen Peptides. Hydrolizowane peptydy kolagenu charakteryzują się wysoką przyswajalnością, dzięki czemu są idealnym rozwiązaniem dla osób, które chciałyby wzbogacić swoją dietę o kolagen. Co więcej, Collagen Peptides zawiera również kwas hialuronowy, który jest najważniejszym składnikiem substancji międzykomórkowej tkanki łącznej. Kwas ten jest również składnikiem mazi stawowej i wiąże wodę w skórze.

 

Bez aktywności fizycznej ani rusz!

Choć odpowiednia dieta i suplementacja odpowiednich składników to bardzo ważne kroki do utrzymania zdrowych i mocnych kości i stawów, nie należy zapominać o trzecim i niezwykle ważnym elemencie – aktywności fizycznej! Ćwiczenia fizyczne działają na kości w podobny sposób jak na mięśnie – stymulują komórki kości do produkowania macierzy, czyli kości, dzięki czemu kości stają się wzmocnione. Aby stymulować kość do produkcji większej ilości macierzy, należy zwiększyć nacisk. Można tego dokonać za pomocą uprawiania sportów wytrzymałościowych (inaczej aerobowych). Takie sporty to m.in. tenis, taniec, bieganie, piłka nożna czy siatkówka. Innym rodzajem aktywności fizycznej wzmacniającej kości jest trening siłowy, czyli np. podnoszenie ciężarów, pompki czy ćwiczenia na siłowni.

 

Trzy kroki do zdrowych kości

Aby cieszyć się dobrym zdrowiem kości i stawów, warto zapamiętać trzy opisane wyżej kroki. Nie należy zapominać o spożywaniu produktów zawierających kwasy omega-3, wapń oraz witaminę C. Warto zwrócić uwagę na suplementy diety dostarczające wielu cennych składników potrzebnych do utrzymania kości i stawów w dobrej formie. Zalecane jest również podjęcie aktywności fizycznej – uprawiania sportów wytrzymałościowych lub trening siłowy. Dzięki tym krokom kości i stawy będą w znakomitej formie przez wiele lat i nigdy nie będą upominać się o uwagę bólem!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl